Bokeh Chelz.....


Macam sarang tebuan..hehe

Neon warna-warni


post kali pasal chelz baru belajar cara ambil BOKEH....Apa itu bokeh?? Ok...Chelz ambil sumber ini dari MR GOOGLE..hehe....Bokeh berasal dari perkataan dalam bahasa jepun, ianya merupakan satu istilah dalam fotografi yang merujuk kepada kabur(blur) pada gambar. Kabur ini adalah disebabkan oleh kawasan yang berada di luar titik fokus yang dihasilkan oleh lensa kamera.

Macam mana saya ambil gambar ini?? Saya pakai MANUAL....hehehe........Tak la susah sangat main Bokeh ini...Tapi, bokeh bukan saja dalam bentuk bulatan, tapi kalau nak lebih kreatif, boleh buat dalam bentuk LOVE, BINTANG, etc...asalkan ada lampu-lampu mentol yang pelbagai bentuk....Sebab saya masih baru belajar, so hasilnya bentuk bulatan saja la....Kalau saya dah mahir main bokeh, saya akan upload gambar bokeh di sini nya...TUTORIAL BOKEH?? errmm..saya tak boleh ajar cara buat ini sebab saya masih BUDAK BARU BELAJAR...Kalau mahu tahu cara buat bokeh boleh tanya MR GOOGLE....lebih hebat dari saya...hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...