Jangan Menghina Sabah....


Memalukan UMS saja ...Belajar tinggi tapi tak pandai fikir..Seriously, saya orang Sarawak, tapi I LOVE SABAH...Setiap kali balik hometown, terasa berat melangkah keluar dari bumi Sabah. AKMAL AKMALISME, kitak orang Sarawak, memalukan orang Sarawak jak tanya soalan macam tu. Cakap muka macam afrika... Datang dulu pi Sabah....                                                                                                                    

Laporan polis telah dibuat....

Updated PERMOHONAN MAAF : from Ian Kevin Witus
Source: 1 Suara Sabah (Facebook)


*** Burhan Niza ***
salam dan slmt ptg...sy dengan ini memohon maaf kepada seluruh warga sabah terutama warga ums disebabkan komen yg te
lah sy buat di dlm satu status di group ini...tujuan komen sy yg berbunyi "mne ad jual pape kt sabah....jln pn blm bturap" adalah untuk memerli soalan yg telah diajukan.. ""kat sabah ada jual baldi x??nk kena bwk baldi dari srawak dibwh bayu ke?"".....satu soalan yg tidak rasional..sy sama sekali x mjangka komen itu akan mjadi isu sensitiviti kwn2 sabah..secara jujurnya mg tiada niat untuk menghina atau menimbulkan isu pkauman...sekali lg saya mohon maaf atas kesilapan saya...sekian

Like · · Follow post · 3 hours ago


*** Akmal Akmalisme ***
assalamualaikum..sy nk mntak maaf pd kamu smua dgn gmbr yg telah kalian tgk..bkn niat nk m'hina sabah dan mencaci pnduduk sabah...soalan yg sy kemukakn tu smua soalan yg pnh saudara n saudari pnh disoal oleh org semenjung terutama junior2..kami cuma gunakan soalan2 tu utk memerli pihak2 t'sebut yg seakan2 m'burukkn sabah...sy x sangka komen tu akn jd mcm ni..psl komen2 tu sy betul2 mntak maaf dkt sahabat2 smua terutama org sabah itu sndiri jika terasa...smoga maaf sy ini diterima.. salam ramadhan utk smua..
Like · · Follow post · about an hour ago



*** Eden Firdaus ***
Dimulakan dengan ucapan Minta Maaf kepada semua org dlm ni yg telah terasa, sakit hati, panas, tekanan, stress, mengamuk, setelah membaca apa yg telah tertulis dalam perbualan semalam.. dengan ini sya ingin menjelaskan..



APA YG SAYA SOAL SEMALAM TU, "ORG SABAH DDUK ATAS POKOK X"? ADA MCD X KAT SABAH? ADA KETA X? DAN SEMUA ITU MERUPAKAN SOALAN YANG TELAH DITANYA OLEH "JUNIOR2 TERDAHULU" KERANA MEREKA TIDAK TAHU AKAN SABAH BAGAIMANA SEBENARNYA.


JADI SYA D CNI BUKANLAH JUNIOR TETAPI SENIOR DA... TUJUAN KAMI MELAKUKAN PENYAMARAN ADALAH UNTUK MELIHAT SAMAADA JUNIOR2 BARU MASIH LAGI BERANGGAPAN SEDEMIKIAN TERHADAP SABAH ATAUPUN TIDAK. - Saya pun senior....akan meninggalkan UMS tercinta....tapi, selama 3 tahun saya di Sabah tak pernah sekali pun melakukan penyamaran dengan bertanya soalan macam kamu....=.=


KAMI JUGA INGIN LIHAT BAGAIMANA REAKSI STUDENT SABAHAN DENGAN SOALAN2 SEDEMIKIAN.. BAGAIMANA MEREKA MELAYAN JUNIOR BARU KHUSUSNYA YG DTG DR SEMENANJUNG... 


""ADALAH TIADA NIAT SAYA UNTUK MEMBURUKKAN NEGERI SAYA SENDIRI"" : )


DAN DENGAN RESPON2 YG MARAH2 SEDEMIKIAN MENUNJUKKAN ANDA ADLH SEORANG YG SGT PATRIOTIK TERHADAP NEGERI SABAH. TAPI BUKAN ITU YG INGIN DIKAJI TETAPI ADALAH PEMIKIRAN STUDENT BARU DAN STUDENT SEDIA ADA TERHADAP ISU BERKAITAN PRASANGKA TERHADAP SABAH INI.. : )


WALAUPUN UJIKAJI INI BLH SYA ANGGAP BERJAYA TAPI SGT TERKILAN JUGA DENGAN YG MEMAKI HAMUN DAN MENGELUARKAN KATA2 KESAT DI BULAN RAMADHAN INI.. : ) - Apa nie bro....kalau buat kajian pun tak perlu la kaitkan dengan sensiviti perkauman.....UMS langsung tak ajar tau.....=.=


AKHIR KATA DARIPADA SAYA... MOHON MAAF SEKALI LAGI FOR WHAT THAT HAVE BEEN MISUNDERSTANDING...


ITS THE BEST FOR US AS A STUDENT TO BE OPEN MINDED, AND EXPAND OUR MIND SO THAT WE WILL UNDERSTAND TO SOMETHING WHICH MAYBE CAN BE THE CAUSES FOR RACIST PROBLEM... : )..... (LOLZ)


SAYA DENGAN IKHLAS HATI MINTA MAAF... : )

# Kepada pelajar baru yang akan melanjutkan pelajaran di UMS atau IPTA/IPTS di Sabah, jangan mempercayai segala statement yang tak logik. Datang dulu ke Sabah baru tahu keadaanya... Semenjak saya belajar di UMS, saya merasakan SABAH merupakan tempat paling best untuk menimba ilmu...Banyak tempat boleh dilawati...Setakat ini, hampir sebahagian bumi Sabah telah saya lalui..Tapi pengajian saya akan berakhir bulan oktober ini...uhuhu..Tapi yang pasti saya akan kembali ke BUMI SABAH untuk menjalankan misi mengelilingi SABAH...hehe...
p/s:Kalau tak suka belajar di Sabah, jangan lah mencaci...Jangan mendaftar la..tunggu tawaran lain...Jangan memaksa diri untuk belajar... 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...