Restaurant Pelik di Dunia

Cannibalistic Restaurant 
Restaurant di Jepun ini menyediakan set makanan  (sushi, shasimi ) di atas "mayat wanita" yang turut diperbuat daripada makanan. ;) Pelanggan akan makan mayat wanita dan memotong bahagian tubuh badan dan menyebabkan adanya 'pendarahan'.
Toilet Restaurant in Taiwan
Restaurant dari Taiwan ini telah menggunakan tema yang unik dan pelik. Kerusi  yang  didekorasi menggunakan  mangkuk tandas dan meja seakan "Bathtub". Pingggan mangkuk turut mempunyai design seperti tandas 

Condom Restaurant
Restaurant ini terletak di Negara Thailand. Kondom telah menjadi tema bagi menghiasi dalaman restaurant ini. Kondom dilekat dan dihiasi di atas dinding restaurant. Pelanggan akan diberi kondom selepas membayar bill makanan. 

Dining in The Dark Restaurant
Restaurant yang bertemakan "Kegelapan" ini terletak di Beijing, China. Pelanggan akan ditemani oleh pelayan restaurant sehingga ke meja makan. Pelayan akan menggunakan "Binokular" untuk menghidangkan makanan kepada pelanggan. Namun, pelanggan tidak akan dapat melihat makanan tersebut, tetapi hanya dapat menghidu bau makanan tersebut. 

Calico Cat Café
Restaurant yang ditemani oleh kucing. Sesiapa yang takut kucing, bolehla datang sini, Mungkin kecomelan kucing melembutkan hati anda.;)

Mars Restaurant
Terletak di New York Times Square, restaurant yang bertemakan planet mars akan menyediakan makanan lebih kepada seafood. 

A380-restaurant
Rekaan restaurant seakan-akan berada di dalam kapal terbang yang terletak di Taipei. Pelayan restaurant memakai pakaian ala flight attendants.

Dinner in the Sky
Sesiapa yang tidak takut ketinggian bolehla mencuba makan di restaurant ini yang terletak di Belgium.

Devil Island Prison Restaurant
Restaurant ini bertemakan penjara yang terletak di China bertujuan untuk menakutkan pelanggan dengan memberi gambaran bagaimana kehidupan dalam penjara. Pelayan restaurant turut memakai pakaian seragam ala polis penjara. 

Ninja New York

Princess HeartSiapa ingin menjadi Princess boleh datang untuk mencuba yang terletak di Jepun. Lelaki yang single tidak dibenarkan masuk kecuali ditemani oleh perempuan.

Dinner in a Hospital
Makan disini seperti anda berada di hospital. Pelanggan akan duduk di kerusi roda. 

Underwater Restaurant in Maldives

Ice Restaurant in Dubai

The Long and Winding Road
Terletak di 
Nuremberg, Germany yang mempunyai konsep restaurant self service. Pelanggan hanya membuat pesanan melalui touch screen computer. Namun, yang menariknya, makanan akan meluncur dari papan luncur (seperti roller coaster) 

Yellow Treehouse Cafe
Hardwired Host
Restaurant yang mengunakan robot untuk memberi service dalam restaurant ini yang terletak di Thailand.

via: sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...